Blogger templates

Monday, June 28, 2010

BETAPA AKU RINDU PADA RASULMU YA ALLAH











Ya rasul, aku rindu kepadamu....
Aku rindu atas kerinduan dan ketaatanmu, yang selalu kau curahkan kpd sang Khaliq
Ya rasul, ceritakan kepadaku tentang kehidupanmu
Aku rindu keramahanmu yang saat ini makin sedikit kurasakan di dunia ini
Aku rindu akan sifat bersahaja yang kau contohkan semasa hidupmu

Ya rasul, aku rindu cara hidupmu, walaupun aku akui bahawa aku malu kalau aku juga mahu ikuti cara hidupmu
Aku selalu berpura-pura, kerana hidup ini terlalu penuh dengan kepalsuan
Ya rasul, apakah rinduku sekarang ini hanyalah kerinduan semu
Ya Allah aku mohon ajarkanlah aku untuk selalu merindu dengan sebenar-benarnya rindu kepada-MU dan rasul-MU
Ya Allah ajarkanlah aku untuk mengekalkan rindu kerana sering ketika imanku lemah aku jadi jauh dari-MU dan rasul-MU

Ya rasul, ceritakan aku tentang rumahmu, menu makanmu, pakaianmu yang bersahaja
Ya rasul, ceritakan kepadaku tentang sahabat-sahabat sejatimu
Ya rasul, ceritakan kepadaku tentang pengorbanan dan perjuanganmu dalam menegakkan agama Allah.

Ya rasul, wajahmu selalu ceria dengan pikiran yang bersih dan jernih
Ya rasul, engkau begitu kuat menghindari kesombongan dan maksiat
Aku ingin mencontohimu yang selalu tersenyum tulus terhadap sesama
Aku juga ingin sepertimu yang tidak pernah merendahkan orang lain, dengan sikapmu yang selalu menyapa terlebih dahulu.
Ya rasul aku ingin mencontohimu untuk tidak berkata yang sia-sia dan tidak menyakiti orang lain.

Ya rasul, bagaimana caranya aku boleh hidup bersahaja seperti kehidupanmu
Ya rasul, ceritakan kepadaku tentang kehidupanmu yang sederhana itu
Aku ingin walau dengan hidup sederhana aku tetap boleh seperti dirimu yang selalu boleh sedekah dengan ikhlas
Aku juga ingin sepertimu, dimana tindakanmu sesuai dengan ucapanmu

Ya rasul, bagaimana caranya menghindarkan dari nafsu yang selalu saja datang dan mengoyak-ngoyak hatiku
Atau paling tidak boleh menahannya
Ya rasul, bagaimana membuat bendungan yang kukuh utk meningkatkan keimanan dan ketaqwaanku yang masih begitu kecil dan lemah ini

Ya Allah, rasul-Mu itu, begitu aku mengagumi pribadinya.
Ya Allah, izinkan aku nanti menemui-MU dan rasul-MU.... utk melepas rindu ini
Ya Allah, aku juga bermohon bimbinglah hamba-MU yang lemah ini agar selalu berada di jalan-MU....Ya Allah....
Ya Allah, izinkan aku memasuki surga-MU karena aku sangat takut.....akan neraka-MU Ya Allah.....Aminn,

No comments:

Post a Comment